Pudding chia z jogurtem i świeżymi malinami

09:28:00


Ten deser wymyśliłam kiedy przyzwyczajałam się do wykluczenia gotowych słodyczy z diety i miałam ogromną ochotę na coś słodkiego. Zamiast cukrem posłodziłam go stewią. Nie mam problemów z trawieniem laktozy dlatego pudding chia przygotowałam na mleku krowim, ale Ci z Was, którzy z różnych powodów zdecydowali się na wykluczenie go z diety z powodzeniem mogą użyć ulubionego mleka roślinnego. W połączeniu z malinami sprawdzi się na przykład mleko ryżowe lub migdałowe.W odróżnieniu od kupnych słodyczy i batoników, które dostarczają nam tylko dużo pustych węglowodanów i tłuszczy typu trans ten deser zawiera aż 12 g białka. Jedyny problem jest taki, że nie możemy mieć go od razu, bo nasiona chia potrzebują kilku godzin moczenia aby zamienić się w pyszny pudding. Ale warto czekać!

Składniki:

  • 1 łyżka nasion chia
  • 1/4 łyżeczka stewii (opcjonalnie)
  • 100 ml mleka
  • 120 gram jogurtu greckiego lekkiego
  • 100 gram malin
  • łyżeczka płatków owsianych

Nasiona stewii zalać mlekiem, dokładnie wymieszać i odstawić na kilka godzin do lodówki, żeby zrobił się pudding. Możemy go posłodzić stewią. Połowę porcji malin rozduszamy w małej miseczce widelcem, żeby powstał mus. Do wysokiej szklanki wlewamy warstwowo jogurt grecki, mus malinowy i pudding chia. Na wierzchu układamy pozostałe maliny i posypujemy deser łyżeczką płatków owsianych.

259 kalorii, 23 g węglowodanów, 8 g tłuszczu, 12 g białka

You Might Also Like

0 komentarze

SUBSCRIBE

Pinterest

Facebook

Follow Us

Subscribe